Ananja27.reismee.nl

springbrookfarm de tweede week

Wauw wat een week! deze week vanaales mogen doen op getrained te worden om te werken op een boederij. het was hard werken maar vooral veel plezier!

Maandag 09-02-2015

Vandaag aangkomen op springbook farm. Voordat we op sringbook farm (training farm) moesten we erg lang wachten, totdat de bus kwam. Hij was een beetje te laat. dat betekend een klein dansje bij de bushalte haha wat hebben we met zijn alle gelachen.

na 2 uur in een busje te hebben gezeten kwamen we dan eindelijk aan op springbrook fram. Wauw! wat een mooie plek zeg! We kregen een heerlijke lunch wat gelukkig wel moest want ik had al de hele week op[ noodles geleeft, omdat ik mijn eifgen eten moest koken. Na de lunch moesten we papieren invullen voor een bank account en nog wat regel dingentjes. gelukkig duurde dat niet heel lang want we mochten in de middag op de motors rijden, het zijn meer crossmotors. Ik was best wel bang hahaha wist niet dat het nog best wel moeilijk was. Op een gegeven moment kreeg ik de handigheid wel te pakken! na het avond eten hadden we vrije tijd en kregen we ook gelijk al telefoontjes van werkgevers die ons graag op hun farm zou willen hebben.
Dinsdag 10 -02- 2015
Vandaag lekker vroeg mogen op staan rond 6.30 om om half 8 perfect in onzxe geweldige kleding klaar te staan.
Vandaag mocht ik paardrijden. Het was zo gaaf. we gingen de heuvels /bossen in waar geen paden waren dus moesten stijl naar bendeden over stenen alles heen lopen. Ik had het een klein beetje te doen met mijn paard (okke), maar ze zijn het gewend dus ja ik dacht gaan met die banaan!.
toen we op een open veld kwamen mochten we lekker racen met het paard haha ik was zo blij dat ik er op kon blijven zitten want wow wat gingen ze snel!.
Na het middageten kregen we een 4 uur lang praatje over tractors midden in de zon. dit wat minder leuk maar tractor rijden was wel leuk! ik voelde me echt een boederij meisje en heb veel mogen lachen.
in de avond heb ik met een werkgever gepraat die alleen maar een boederij heeft waar hij schapen scheert en zijn verder geen paarden of alle dingen die ik in gedachte had. De werkgevers die mij al eerder hadden gebeld was wel echt boedrij werk maar je zou maar met tweeen ofzo op een boedrij zitten en dat zag ik niet zo zitten in the middle of nowhere. Bij de boederij met de schapen werken nog 4 aqndere internationale meiden en nog jong australische mensen. en ze gaven aan dat ik goed verdien en 5 dagen in de week moet werken en in het weekend vrij ben! dus ik heb het geacepteerd ik ben hier immers voor veel lol en plezier!
Woensdag 11-02-2015
Vandaag mocht ik op ene motor rond crossen door de heuvels haha ja ook hier had ik veel lol in zo gaaf! Erwin ik ben nu zo goed in motor rijden dat als ik thuis kom dan mag ik vast wel jou motor lenen:P
Ohja haha er was een hele steile heuvel en die meneer zei als je wilt mag je er over heen maar het hoeft niet want het is best gevaarlijk! Ik ben een vrouw met spierballen dus tuurlijk moet ik ook over die berg heen nou ik ben niet verder gekomen dan de helft van de berg want ik ging onderuit hihi lekker stom maar gelukkig had ik niks.
een ander meisje is wel hard onderuit gegaan ze had een diepe snee in haar voet en moest naar het ziekenhuis voor 7 hechtingen zo sneu...
vanmiddag hebben we koala en kangoeroe's in het wildt gezien! zo raar dat ze hier gewoon rondhuppelen!
En ik mocht ook bo0men omzagen waar ik natuurlijk pro in ben. ik heb overal veel plezier in en alles gaat met een lach!

Vandaag waren er twee mensen jarig en hebben we een kleine pool party gedaan in de avond erg leuk en gezelllig!

Donderdag 12-02-2015
Vasndaag was het een zware dag... We moesten de hekken aan de weg maken maar het was zo warm rond de 32 graden en pal in de zon. dat we bijna allemaal flauw vielen. maar we hebben het overleeft in de middag gingen we iets met een windmolen doen ofzo... ik heb de blaren op me handen staan en mijn benen zitten schrammen op. dus dat stads meisje prinses achtige hahah dat ben ik al lang niet meer. ik voel me meer als een man op dit moment lekker make-up loos door het leven.
verder zijn we aan het eind van middag naar een klein meertje geweest wat lekker vies was, maar we hebben heerlijk kunnen zwemmen!

Vrijdag 13-02-2015
Wauw dit is de meeste gaafste dag die ik tot nu toe heb gehad. Vandaag.... jajaja heb ik ter paard het vee mogen drijven. nja het drijven hebben we ze in hokken moeten doen en we hebben ze moeten scheiden. het was zo cool om te doen. ik kon eidnelijk al me agressie kwijt in de koeien want we moesten zo hard schreeuwen. hahah het was super!!!
Helaas is er een jongen vandaag van de motor afgevalllen omdat een van de honden voor de de motor sprong. de jongen is naar het ziekenhuis om wonden te hechten en de hond heeft het helaas niet overleefd:)

het is hier nu half 8 en we wachten nog steeds op onze bbq! maar dat gaat zekers goed komen.
morgen reis ik af naar sydney! en vanaf daar neem ik de bus naar mijn boedrij waar ik een paar maanden schapen wol zal sorteren dus jeehhh... we hebben er zin in!!

Reacties

Reacties

papa

helemaal top heb je nog fotos ik heb je wat ruimte gegeven op deze site had je dat gezien ??
liefs papa

Sharon

Hee Sissie,

Het klinkt echt super gaaf!! Als ik het zo hoor ben je al bijna een tess van mcleod daughters! Leuk hoor, geniet er maar goed van!
Stoere chick!

Liefs Sharon

Wijnanda

Lieve Ananja Thanks Wauw wat beleef jij veel
Leuk hoor, en dan nu naar de schapen En dan zoek je
Maar een leuke en lieve belhamel op Dwz een mooi lammetje Want een belhamel is een lievelingslam van de herder???? Ben benieuwd hoe het daar verder gaat Veel plezier Enne take care God bless Liefs vanuit Holland

Nancy

Heej toppertje,
Wat ga jij daar de tijd van je leven beleven!! Zo ontzettend stoer dat je dit onderneemt!!
Geniet er met volle teugen van!! Dit neemt niemand meer van je af!!
Heel veel plezier met schapenscheren!!
Als je weer terug bent gaan we weer n keer met zn alle naar n foute party!!
Zet m op meid!!
Liefs Nance xxx

mam

Hallo Laiverd,

Wat een verhalen. Geweldig. Het is een goede tijd waar je veel zult leren en veel zult genieten. Ook ik krijg het gevoel of je er een bent van Mcleod daughters> dat je dromen waar mogen worden

laifs mam

Hermien

nou dat klinkt allemaal heel spannend hoor. Gelukkig ben je nog heel. Ben benieuwd naar de farm waarbij naar toe gaat!

Bram

haha! Werken jij!!???????? Je wordt nog een echte boerin????

Bram

Huh, wat doen al die vraagtekens daar..

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active