Ananja27.reismee.nl

Eerste twee weken reizen!!!!:)?

28 mei

Ik ben hier in Wilcannia een plaatsje in NSW. Hier verblijf ik bij een moeder van een vriendinnetje die ik heb ontmoet op de schapenboederijen. Ik kan hoer gelukkig een nacht blijven slapen en ze zal me morgen naar Broken Hill brengen. Ik ben ontzettend blij dat ik hier kan verblijven wat een lieve moeder ze geeft me een thuis gevoel en dat was precies wat ik nodig had. Heb vandaag paar films gekeken en een beetje uitgezocht waar ik naar toe wil reizen. In de avond heeft die moeder heerlijk voor mij gekookt! Lang geleden dat ik zo lekker heb gegeten:)

29 mei
Vandaag vroeg op gestaan om naar Broken Hill te gaan hier heb ik een motel geboekt voor twee nachten. Wat een dag zeg ik was al in Broken Hill om 9 uur smorgens en dan bedenken wat ga ik hier doen! Ik was al een keer eerder in Broken Hill geweest dus het toeristische gedeelte had ik al gehad. Dus ben ik maar wat rond wezen kijken in de winkels:) het was erg moeilijk om geen geld uit te geven aan kleding maar het is me gelukt:D dit omdat ik maar 15 kilo mag meenemen in het vliegtuig. Het was een saaie dag en ben blij dat het over is..

30 mei
Vanmorgen ben ik naar een bibliotheek geweest waar een computer was zodat ik al me foto's online kon zetten, niet dat ik heel veel foto's heb gemaakt... Dit is wel iets wat ik moet gaan doen maar ik be. Altijd meer aan het genieten van alles wat ik mee maak dat ik vergeet foto's te maken. Niet heel handig want dit is natuurlijk wel leuk om te laten zien aan iedereen. Maar goed er is een klein probleempje met het kopen van een auto of jet huren van een auto. Ik heb er heel lang over nagedacht om een auto te kopen maar uiteindelijk is ht toch beter om een auto te huren dot omdat het eigenlijk maar voor een maand is.
Alleen ik ben natuurlijk weer te laat met het reserveren van een auto waardoor er deze week geen auto's beschikbaar zijn:( nou ja ik ga me daar geen zorgen over maken ik zie wel hoe het loopt ik ben blij als ik in adelaide ben met die vriendin en dan zoeken we samen alles wel uit!

Vanavond alleen uit eten geweest moet zeggen dat dat ook niet mijn ding is snel al het eten naar binnen geschoven en terug naar het motel gegaan

31 mei
Mijn vlucht gaat vandaag om 15:00 uur dus wat te doen in de ochtend ik moest uit checken om 10:00. Met een. Back pack om me rug ben ik een klein stukje wezen lopen.. Ik was van plan om naar de AirPort te lopen zon 6 km verder op maar na 100 meter deed me rug al zeer hahah nog niet gewend aan het backpacken dus.
Vanmorgen voor het eerst in 4 maand naar een evangelische kerk geweest ik werd heel warm ontvangen en voelde me er gelijk thuis.. En mevrouw die in die kerk zat boot me aan om mij naar de AirPort te brengen wat ontzettend lief was dus dat aanbod heb ik natuurlijk niet afgeslagen :)
Twee uurtjes gewacht op het vliegtuig nou ja vliegtuig kleinste vliegtuig waar ik ooit in heb gezeten en met mijn vliegangst was dat niet zo gemakkelijk:p maar ik heb het overleefd
Sandra was in adelaide ze heeft me opgepikt op de AirPort. Sandra kende een mevrouw waar we een nacht konden verblijven. Hier hebben we ook gebruik kunnen maken van er internet en een camper kunnen huren deze kunnen we donderdags op halen in Melbourne!!

1-06
Vanmorgen vroeg afgezet op het trein station door due mevrouw.. Daar zijn we naar adelaide stad gegaan en een hostel opgezocht, dit ging erg snel want er was een aardige jongen in de trein die een goedkoop hostel voor ons wist:) nadat we alles in de kamer hadden gebracht zijn we de stad gaan verkennen en eindelijk normale kledingkunnen kopen:) en niet te vergeten nieuwe schoenen (hakken natuurlijk) want ja je kunt niet gaan backpacken zonder hakken:p
Vanavond uit eten geweest en in het hostel gezeten veel konden we niet bekijken in Adelaide omdat er niet veel te beleven valt
Het bed waar we in sliepen was het hardste bed waar ik ooit op heb geslapen het leek net een plank...Maar ook dat heb ik weer overleefd

2-6
Vandaag moesten we om 10:00 uit checken en gelukkig konden we onze bagage in het hostel laten.
Vandaag naar een Australisch museum geweest ik ben zelf niet Zon museum mens en gelukkig Sandra ook niet dus we waren er in 5 minuten ook weer uit. Het zonnetje scheen heerlijk alleen het was nog wel super koud.
De weg vinden of een kaart lezen dat is iets waar we alle twee nog aan moeten werken Haha nu snap ik dat je moest opletten tijdens wen aardrijkskunde les

03-06
Vanmorgen aangekomen met de bus in Melbourne. Toen we in de bus zaten en zagen hoe groot de stad was knepen we hem toch wel een beetje omdat we natuurlijk geen idee hadden waar we een moesten gaan. Duss het was 7 uur smorgens en we liepen in een grote stad opzoek naar een hostel want we waren versleten van de busreis
Na een tijdje wandelen in de stad hadden we eindelijk een goedkoop hostel gevonden. Helaas konden we pas inchecken om 13:00 en we waren zo ontzettend moe. Dus bedachten we om een paar andere hostels te bellen, helaas was de incheck tijd bij elk hostel hetzelfde dus besloten we bij het goedkope hostel te blijven:)
We mochten gebruik maken van het gratis ontbijt wan pannenkoeken was dus dat is natuurlijk niet verkeerd

In de middag zijn we naar een reisbureau geweest waar we ontzettend gave dingen hebben geboekt wat je moet gezien hebben in australie. We hebben een gave reis geboekt voor een maand, waar we veel dingen kunnen zien en doen
Morgen halen we onze camper op! Ik ben benieuwd.

04-06
Vanmorgen vroeg op gestaan en een taxi gebeld die ons naar de camper verhuur heeft gebracht. Tuurlijk hadden we het verkeerde aderes gegeven en waren we op de verkeerde plek! Echt weer iets voor ons, maar het was maar 5 minuten wandelen en we waren op de juiste plek.
De man die ons hielp met de formulieren invullen was Nederlands dus dat was wel handig:)
Onze camper ziet er zo cool uit echt een flower power camper. Het is gewoon een ordinair busje was is omgebouwd niks bijzonders verder.Voordat we echt op weg gingen hebben we wat boodschappen gedaan alleen konden we de auto noet opslot krijgen haha niet heel handig dus weer terug gereden naar de camper verhuur bleek dat daar een andere sleutel voor was hahah handiggg lekker blond weer!
Nadat we alles hadden ingeslagen gingen we op weg naar the great Ocean road dit ligt tussen adelaide en Melbourne in. Het regent pijpenstelen dus de vakantie gevoel was er nog niet echt. De weg is zon 250 km lang en na 100 km op de weg besloten we een plek te zoeken om te slapen dit was niet gemakkelijk omdat overal borden stonden met niet camperen hier!:( uiteindelijk een plek gevonden waar niemand ons kon zien. Rond 21:00 kwam er een auto aanrijden en Sandra was erg bang dat we gepakt zouden worden maar gelukkig de auto reed na 10 min weer weg . Ik moet zeggen vond het wel weer een beleving. Gelukkig waren we de volgende morgen nog steeds in leven en hadden besloten om naar Sydney te rijden zon 1000 km van waar we zijn!

05-06
Vandaag de hele dag gereden zon 800 km op weg naar Sydney!
Rond 17:00 uur moesten we een plek vinden om te slapen, dit is nog niet zo gemakkelijk... Op een geven moment begon het al donker te worden en we besloten om op een plaats te staan waar de vrachtwagens ook stonden en dan tussen de vrachtwagens in. Alleen er was een Nederlands stel die een pauze hadden en die zeiden tegen ons dat het niet goed was om hier te staan. Het stel gaf ons aanwijzingen om naar een gratis camping plaats te gaan. Perfect dus!!:) hier waren we rond 18:00 en er stonden ook andere Kampeerders die aangaven dat het ook wel gewoon oke was om op een vrachtwagen plaats te staan, maar toch voelde we ons veiliger op de gratis kampeerplaats!
Snel wat eten gekookt en gaan slapen om morgenvroeg weer vroeg op pad te gaan op naar Sydney!!:D

06-06
Wat een dag zeg... Pffff hahah vanmorgen vroeg vertrokken om de laatste 300 km af te leggen naar Sydney!
Rond half 12 hadden we een wc stop. Daarna ging Sandra rijden alleen we kregen de auto niet gestart de sleutel wilde niet omdraaide we voelde ons zo stom en dachten tjah wat nu?
Er stonden een aantal jongens op de parkeerplaats, ik daarheen en gevraagd of ze ons misschien konden helpen met het startte van de auto. Natuurlijk Moesten ze lachen waarschijnlijk dachten ze echt hoe dom kun je zijn haha maar wat bleek was dat we zonder te weten het stuurslot er op hadden niet heel handig... Nadat we van de parkeerplaats afreden stond daar de politie wij alle twee in de stress want Sandra was aan het rijden en die heeft geen internationaal rijbewijs. Gelukkig was er een afslag naar de KFC waar we even gingen ruilen dus ik achter het stuur langs de politie blaastest alles gedaan. Ik dacht laat ik het vragen aan de politie of je ook met een normaal rijbewijs mocht rijden en die zeiden dat het oke was! Gelukkig:)100 km voor Sydney vroeg Sandra of ik in Sydney wilde rijden ik scheet zeven kleuren want daar is het natuurlijk mega druk. Maar ik dacht ik voel me toch veiliger als ik rij. 60 km voor Sydney was onze bezine op en we konden maar geen tankstation vinden nou ik beloof je dan zit je toch wel te stressen vooral als je door tunnels heen gaat van 5 km lang en dan denkend hopen dat de auto het haalt met de benzine, en gelukkig een tankstation dus ook die zorg was weg!
Ik wilde liever niet in de stad van Sydney rijden omdat het sowieso al anders is om aan de andere kant van de weg te rijden. En ja hoor waar belanden we in de stad mega druk met grote heuvels waar ik hellingproef moest doen, geen pretje allemaal. Uiteindelijk een parkeerplaats opgezocht en tegen Sandra gezegd dat ik dit echt niet meer wil ook omdat steden niet evht mijn ding is en ik toch meer een boederij meisje ben denk ik:p dus besloten we om een camping te nemen en dan met d'r trein naar Sydney te gaan! En dat gaan we morgen doen en eens bekijken hoe speciaal de Oprah house is!
Gelukkig is alles weer goed gekomen zoals altijd en ben blij dat we op een camping staan en ook veilig!!!

07-06
Vandaag de dag vroeg begonnen en met de trein naar Sydney gereden! Daar zijn we op een boot gegaan en konden we de Oprah house en de brug goed zien aantal foto's gemaakt ( ja ik zelf vind dat allemaal niet zo boeiend Maar als je in aussie bent dan moet je dat wel gezien hebben) nadat we van de boot F kwamen hebben we een trein gepAkt naar de stad om wat te shoppen. Ok had namelijk geen zomerkleding bij me dus dacht goed idee om in Sydney te shoppen. Helaas zijn we een betje gestrest om het weer want het blijkt dat het regent het grootste deel van de oostkust haha kan volgens mij qua weer het beste in Nederland zijn
Maar goed in de avond zijn we terug gegaan naar het plein van de Oprah house want daar was een licht show ontzettend gaaf!! Na de show was Sandra haar camera kwijt geraakt en die hebben we niet meer kunnen vinden een beetje jammer:( op weg met de trein naar de camper was ook geen pretje met duizende mensen op het station ik hou daar helemaal niet van maar gelukkig zijn we weer veilig terug gekomen. Het was een dag met veel wandelen en dingen bekijken helemaal versleten dus.

08/09-06
Even twee dagen in een! We hebben op 8 juli alleen maar auto gereden en eigenlijk niet echt iets gezien.het was zo koud dat we alleen maar konden denken aan de zon! Op 9 jullie zijn we aangekomen in byron bay en staan op een backpackkers camping voor 16 dollar per nacht helemaal leuk! In de avond was een talenten show in het hostel wat erg gezellig was en daarna het uitgaand leven in byron bay in. Helaas omdat het winter tijd is is er niet veel gaande en zijn er ook minder backpackers! Maar daardoor laat ik me niet weer houden voor een heerlijk avondje dansen!!!
We hebben hier twee dagen en daarna gaat de reis weer verder! Morgen middag een middagje surfen dat gaat waT worden haha! Helaas is het weer hier erg bewolkt maar absoluut niet koud!

Nou heb ik een aantal dagen opgeschreven en denk dat ik hem dus maar online ga zetten jullie zien vanzelf de volgende blog verschijnen
Maar ik geniet volop!!:)
Sorry voor alle spel fouten maar ik moet het op me telefoon typen en die werkt niet echt mee!!

Okeeeeee lieve groetjes uit australieeee xxx

Reacties

Reacties

anita van zoggel

Poeh poeh wat een avonturiers zeg! ik lees t allemaal maar is je fototoestel kapot Ananja?? Ik zie alleen je tatoo.
Fijne reis verder en kijk uit!!

groetjes Anita

kiki

Haha anan echt weer iets voor jou om in de wintertijd te gaan reizen :p snel naar de west kust toe haha. Iig wel bijzonder,dit doen niet zoveel backpackers ;) veel plezier! X

Papa

Supper om zo te lezen waar je mee bezig bent elke dag nieuw niet weten wat de volgende dag gebeurd heerlijk ben stiekem wel een beetje jaloers
Liefs papa

Oma rozeknopje

Lieve Ananja.
Wat een verhaal. Ik geloof dat oma zich nu toch een beetje zorgen moet maken. Allereerst ,knap geschreven allemaal. Je vader is een beetje jaloers, wat ik kan begrijpen,. Maar ik voel me erg gelukkig straks in mijn eigen huis. En geniet van alle natuur schoon op de TV. lieve kleindochter ,doe voorzichtig, want we hopen mooie verhalen uit je eigen mond te kunnen horen. Geniet en ga onder de ZEGEN van onze liefdevolle VADER. Liefs oma.

Wijnanda

Lieve Ananja Leuk om even een kijkje te mogen
Nemen in jouw reisdagboek. Goede reis verder en take care
Blessings from Holland

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active