Ananja27.reismee.nl

The outback of Australia

> Hoi allemaal!!

>

> Ik ben nu al bijna een maand in Australie! Wat gaat de tijd snel zeg:)

> Ik ben nu twee weken aan het werk met schapen! Ik kan niet echt zeggen dat ik op een boederij zit, dit om dat ik rondreis door Australie. We gaan nAr de schapenboederijen toe om daar te scheren:) Ik hoef gelukkig niet de schapen te scheren maar ik mag het volgende doen:

> We hebben drie taken:

> 1: zorg dat de plaats waar de schapen geschoren worden schoon blijft dit door middel van een soort bezem! Je moet snel zijn want er zijn 6 scheerders daarnaast alles wat je opveegd aan wol moet je nog sorteren dus een hele klus

> 2: het oppakken van de fleeces! Dit is erg lastig want het moet op een bepaalde manier gebeuren omdat je het op een tafel moet gooien en dus moet zorgen dat het fleece er perfect op komt (wat bijna onmogelijk is haha)

> 3: Scheuren van de fleece! Als de fleece op de tafel ligt dan moet ik de harde vieze zweet stukjes uit het fleece scheuren

> Dit alles moet zo snel mogelijk gebeuren het is net een computer spelletje hahah maar dan moeilijker als je er verkeerd doe dan kom je dat goed te weten:(

Nou dit is ongeveer wat in 5 dagen in de week doe. Ik begin om 7 uur smorgens en eindig om half 6 in de avond het is hard werken! Maar ik verdien heerlijk geld:)

> Heb ik het moeilijk?

Ik heb het erg zwaar vooral de eerste week was erg lastig:(. Ik had er gevoel dat ik niks goed kon doen er werd veel op me gemopperd en gezegd dat ik niet hard genoeg was:( daarnaast zijn hier 4 andere meiden alleen het is erg wennen om in de groep te komen en voel me nog steeds niet helemaal mezelf:(

Er komt vaak een vraag van familie of vrienden: Ananja is dit wel wat je wilde? Je wilde toch naar een boederij met paarden? J

a dat klopt helemaal en misschien gaat dat nog wel komen:) ik ben alleen toch w erg geschrokken van de prijzen hier alles is bijna dubbel zo duur als in Nederland en het geld gaat toch wel heel snel op! A

ls ik op een vee boederij ga werken dan zal ik wel drie keer zo minder verdienen als wat ik nu doe. En heb ik een dag in de week vrij

Nu heb ik een weekend vrij en alle maaltijden zijn inbegrepen:) Ik

wil deze baan 3 maanden gaan doen dan heb ik goed verdient daarna wil ik gaan reizen of toch nog een baan zoeken op ren paarden boederij:)

Zoals ik al zij de weekenden zijn we vrij dan gaan we shoppen strandjes enz:) dus daar geniet ik dan maar extra van:) O

ok doe ik heerlijk aan hardlopen hier lekker me hoofd leeg maken en genieten van de Natuur:)

Helaas omdat ik dus evht in de outback zit is er bijna geen kerk te bekennen daarnaast heb ik een auto nodig om er te komen en die heb ik helaas niet:(

Ik merk w dat ik erg met het geloof bezig ben en wel echt me kracht put uit me geloof want als ik God niet had gekend had ik het hele avontuur hier in Australie niet aan gegaan:)

> In Nehemia 8:10 staat: Wees niet bedroefd, want de vreugde die de Heer u geeft, is u kracht w

auw wat gaaf!! En dit merk ik elke dag:)

Ik heb niet overal internet bereik dat is een beetje jammer of juist goed? Hihi ga ik leren afkicken van me telefoon misschien ook wel een keer goed!:)

Ik zit nu in een plaatsje wat Nyngan heet hier zal ik drie dagen verblijven daarna ga ik weer naar een andere boederij voor anderhalve week:)

> Het is hier alleen 40 graden en mag heerlijk werken haha wat ben ik een gezegend persoon:)

>

> Ik laat snel weer wat van me horen!:)

>

> Lieve groetjes Ananja

>

Reacties

Reacties

Annegré

Lieve Nicht,

Wat maak je wat mee. Een mooi bijbelvers wat mij heeft geholpen toen ik ver weg was van alles wat bekend was.. is jozua 1:9: Wees vastberaden en standvastig, laat je door niets weerhouden of ontmoedigen, want waar je ook God, de Heer staat je bij.

Ruben

Lieve zus,
Al lezend, merk ik dat je het er aardig moeilijk mee hebt, maar ook de mooie kanten ervan inziet.
Focus je op op de tegenslagen, niet om hieronder bedroefd te zijn maar om er kracht uit te putten van de vele overwinningen die jij tot dusver hebt behaald. Ik ben super trots op je.

Liefs je broer

Papa

Heerlijk om van je te horen ik beleef je verhaal mee en dan ben ik niet eens in australie .
Geniet geniet ook al is het soms even zwaar geniet
Liefs je vader

Laura

Hallo lieve Ananja,

ik vind het super knap dat je ondanks alles toch doorzet. Je laat niet ontmoedigen maar gaat gewoon door. Je zit nu misschien (nog) niet op je droomboerderij. Maar bedenk maar zo, zonder tegenslagen zal je ook veel minder genieten van alle mooie en positieve dingen in het leven. En wie weet dat je lekkerder in de groep komt te liggen en veel meer plezier hebt als je er al even zit. Het is allemaal nog nieuw, dan is het niet zo gek dat je niet meteen een pro bent in het werk. En als je dit gehad hebt dan kan je lekker gaan reizen en altijd nog naar een echte boerderij gaan!
Ik vind je echt een topper en geniet toch ook van deze tijd, want het is voorbij voor je het weet.

Liefs Laura

Jose Jansen

Hallo Ananja
Gewoon doorgaan dan komt het wel goed
Als je toch verder gaat reizen moet kijken bij
Leconfield in Tamworth Paul zit daar bij zo,n
Werkboerderij hij heeft het super naar zijn zin daar en werk je ook vooral met paarden zoek het maar eens op internet als je dat heb gr.jose

Oma Rozeknopje.

Lieve kleindochter.
Leuk om weer iets van je te horen. Het werk dat je daar doet, is wel heel apart, daar zullen niet heel veel meisjes over kunnen vertellen ( maar jij lekker wel )
Voor later heel interssant . Probeer het vol te houden en te genieten van de vrije weekende.
Je vader had in de tijd dat hij met zijn neef een wereld reis maakte, nog nooit zo dicht bij GOD had geleefd als in die tijd. Dat merk ik ook nu bij jou. Heel bijzinder.
Ga met God.. Hij. Zal je sterken en niet verlaten.
Liefs oma.

Wijnanda

Lieve Ananja
Elke dag bij de schapen doet je vast denken aan de goede Herder. Na zo'n dag hard werken lekker onder de wol ????
Psalm 23 is ook erg toepasselijk. God s kracht en zegen gewenst. Hopelijk gaat het steeds beter. Van harte beterschaap, Liefs en groetjes from Holland Wijnanda

lisette

Lieve ananja,
Mooi reisverhaal. Je maakt veel mee. Geniet van de mooie momenten.
Liefs, lisette

anita van zoggel

Heej die Ananja!, zal ik ook eens een keer wat schrijven ipv alleen maar lezen en genieten van jou avontuur! Super hoe jij t allemaal doet en dan nog helemaal zonder iemand die je kent. T zou niks voor mij zijn.nog veel plezier hard werken en zeker genieten.

Je oud collega Anita xxx

Kieksezflieks

Anaaaaan hahaha ik ontdek dus seriuus nu pas dat je al wel meer blogs had geschreven. Ik dacht dat je het zo saai zou vinden dat je hier maar niks op had gezet omdat ik maar niks nieuws zag op Facebook... Haha. Maar heb mij nu ook aangemeld voor jou nieuwsbrief ;).

Leuk om te lezen wat je daar allemaal doet. Lekker tussen de schaapies! Jammer van die meiden etc. maar ik weet stiekem al dat je het nu al veel meer naar je zin hebt!

Tot over een paar maandjes als we weer allebei in Hollandia zitten :D (nu zo ver als het maar kan uit elkaar en dan weer gezellig samennn )

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active