Ananja27.reismee.nl

Bijna een maand op weg!!?

Hallo allemaal daar ben ik weer :)

10-06

Vanmorgen lekker alleen naar het strand geweest om even uit te waaien heerlijk! Het was erg bewolkt dus geen zon, dat was een beetje jammer. Rond 12:30 hadden we een surf les geboekt! Ik ben toen ik 16 jaar was naar een surf vakantie geweest met wen lief vriendinnetje genaamd kiki haha en zij kom surfen maar daar had ik al ontdekt dit is niks voor mij:p maar ja dat is alweer 5 jaar geleden dus ik dacht ik ga het gewoon nog een keer proberen:p maar idd het is nog steeds niet voor me weggelegd. Haha ik hou het maar gewoon op heerlijk aan het strand liggen en bruin worden:) In de avond naar een feestje geweest wat altijd gezellig is:)

11-06

Vandaag heerlijk uit geslapen hadden we echt even nodig! We hadden gepland om naar een plaatsje genaamd Nimbin te gaan dit is een plaatsje waar allemaal hippies wonen! Rond 12 uur reden we weg en wij denkend dat we daar heen rijden over een snelweg ofzo maar dat was een grap. We gingen echt door bergen heen op wegen wat niet echt te vertrouwen is maar het was erg leuk om te rijden maakt het lekker spannend met je hippie kamper:p aan gekomen jn Nimbin het eerste wat we aangeboden kregen van een groep jongens was wiet dit hebben we natuurlijk afgeslagen en het dorpje bekeken het was een beetje jammer dat het zo hard regende, maar dT bederfde de gezelligheid niet:)

Rond 3 uur weer terug gereden en een middag dutje gedaan haha je wordt er best moe van van al dat reizen :p in de avond wilde we uitgaan Sandra was niet zo lekker en ging naar bed maar ik dacht ik kan wel een feestje gebruiken dus ben alleen uit geweest en daar een aantal mensen ontmoet en een super avondje gehad! Het was weer een geslaagde dag!

12-06

We dachten dat de dag super begon met het zonnetje alles. Na een uur dat we wakker waren begon het weer te regenen we balen erg van al de regen we willen gewoon zon!! Maar goed wij dus op weg naar een plaatsje dat noosa heet waar we een weekend geboekt hebben om te gaan kajakken! Voordat we weg wilde gaan eerst nog boodschappen doen! Sandra was aan het rijden en parkeerde de auto maar omdat Sandra een beetje chaotisch is Hahha. Past wel goed bij mij liet ze de auto sleutels in de auto liggen en we hadden de auto opslot gedaan niet heel handig we voelde ons zo stom dus een soort ANWB gebeld en die heeft de auto weer voor ons open gemaakt. Gelukkig moest die man er wel om lachen en ons publiek aan mensen die het hadden gezien moesten er ook wek om lachen:p

Nog geen tien minuten op weg want we waren van plan om naar de vuurtoren in byron bay te gaan dat blijkt een heel gaaf. Uitzicht te zijn je kan er heen lopen een wandel tocht van 2 uur langs de zee ofzo of er heen rijden metde auto wij kozen de auto want het regende zo hard. Op weg naar boven naar de vuurtoren in de regen stonden daar twee jongens langs de kant van de weg in de regen dus wij denken oh we zwaaien even vriendelijk want wij zitten droog nou ja Sandra kan geen twee dingen tegelijk dus we reden bijna de afgrond in en een paar plastic paaltjes om ver gereden haha je had die jongens moeten zien en onze rooie gezichten schaamde ons wild hahah we dachten alleen maar we moeten zo snel mogelijk weg uit byron bay want we maken er echt wen potje van vandaag:p (de auto had gelukkig niks)

Op weg naar noosa! We kwamen op een camping aan in de bossen heek mooi evht een reizigers camping voor jongeren alleen we hadden een probleem we hadden geen bezine haha even vergeten te tanken dus wij vragen aan die vrouw waar kunnen we tanken zegt ze ja 10 km verderop wij denkend ja dat gaan we niet eens halen want het bezine streepje staat al in het rood, die mevrouw moest wel om ons lachen vast denkend haha twee blonde meisjes samen aan het reizen dat komt nooit goed:p gelukkig hebben we het gered nAr de beziene pomp en komt alles weer op zijn pootjes terecht haha we vinden elke dag weer een andere manier om. Te overleven:p

13-06

Vandaag heerlijk uitgeslapen en films gekeken!:) helaas heb ik een keelontsteking gekregen wat ik nog nooit zo erg heb mee gemaakt:( ik kan niks eten of drinken want dat doet al verschrikkelijk veel pijn gelukkig hoefde we niks te doen vandaag:) we mochten in dorms slapen waar stapel bedden waren met netten als bedden dus geen echt matras het lag nog best wel goed. Vandaag wel vroeg naar bed gegaan want me keel was zo pijnlijk

14-06

Vannacht bijna niet geslapen van de pijn in me keel. Ik zat er evht over na te denken om niet te gaan kanoën want ik voelde me gewoon ziek van de pijn:( maar aan de andere kant heb ik geleerd op de boederij dat je hard voor je zelf moet zijn en gewoon door moet gaan, als ik op de boederij was geweest vandaag ha ik ook gewoon moeten werken dus uiteindelijk toch gaan kanoenen over een trip Saabje 7 uur over moest doen deden wij 4 uur over hahah wAren dus Al snel weer terug! We gingen met een groep van 9 personen:) bij aankomst zijn we ja het dorp gereden om wat keel tabletten en pijn medicatie te halen voor mij:) daarna films gekeken en vroeg naar bed we werken dat het feesten in byron bay toch wel erg veel was hahah dus even rustig aan doen:)

15-06

Oeps echt weer iets voor mij:D de batterij van onze mobiels waren leeg waardoor de wekker niet was afgegaan dus rond 9 uur worden we wakker en was ons groepje voor kanoën al onderweg naar de kano's dus we konden niet meer mee:( maar ja dan mAr een dagje niks doen! We hebben onze camper een complete schoonmaakbeurt gegeven dit was hard nodig daarna ongeveer 5 films gekeken dus niet echt iets uitgevoerd deze dag:p morgen gaan we weer op weg richting fraser iland waar we als het goed is drie dagen op een eiland zitten met jeep rijden enz:) dus daar hebben we wel zin in:) morgen een dagje nat noosa moet heel leuk zijn en dan maar een uurtje rijden naar fraser iland hopen dat daar wat meer mensen zijn, want hier in de Bush waren bijna geen mensen.

16-06

Vandaag naar noosa geweest een super plaatsje met een national park het weer was heerlijk en we hebben lekker gewandeld en aan het strand gezeten:) Rond 15:00 boodschappen gedaan en met de camper onderweg naar fraser iland!

We hadden niet verwacht dat we een weg door de bergen moesten rijden en dat het dus langer dan een uur gaat duren. Omdat onze auto niet super is op wegen door de bergen en omdat het al donker begon te worden was het toch niet zo prettig om te rijden. We hadden geen keus om terug te gaan dus daarom maar gewoon door gereden rond 18:00 uur aangekomen in Rainbow beach waar we een camper plaats naast een hostel gevonden hadden voor 5 dollar per nacht wij helemaal blij natuurlijk heerlijk een salade gegeten en vroeg naar bed! In de nacht kreeg ik weer verschrikkelijk veel pijn in me keel en de pijn gaat maar niet weg wat een ramp!!:(

17-06

Vanmorgen vroeg opgestaan omdat ik niet meer kon slapen van de pijn in me keel. Daarom rond 8 uur een dokter opgezocht en ja hor grote infectie in me keel en zit nu aan de antibiotica daar wordt je niet heel vrolijk van

Het enige waar je aan kan denken als je niet lekker bent is dat je gewoon thuis in je bed ligt met een kopje thee. Helaas gaat dat hem niet worden en moet gewoon door gaan!

Vanmorgen naar het strand gegaan de zon scheen heerlijk alleen Ron 11:30 begon het zo hard te regenen dat we compleet doorweekt waren niet super fijn

Om 14:00 uur hadden we een uitleggen van de fraser iland waar we drie dagen heen gaan met jeeps enz is een van de grootste zand eilanden wat ik dan weer heb gehoord. Verder is het gewoon een chill dagje en binnen in het hostel zitten vanwege de regen. Hopen maar dat de drie dagen opnhet eiland wel lekker weer is!

18-06

Vanmorgen vroeg opgestaan! Rond 8 uur moesten we klaar staan bij de land cruiser. In deze auto zaten we met 8 jongeren lekker krap op elkaar dus! Het was allemaal wat ongemakkelijk omdat je elkaar niet kent! We waren met drie auto's waar overal 8 jongeren in zaten. We moesten zelf de auto rijden wat natuurlijk al ontzettend gaaf is!

Uiteindelijk allemaal in de auto en onderweg nAar de veerpond! Ik wist helemaal niet dat het een super groot zand eiland is dus dat er geen normale wegen zijn om op te rijden.

We gingen allemaal om en om rijden en we hadden evht een leuke groep jongeren in de auto zo gezellig! Hard muziek aan en langs de zee in het diepe zand crossen! Wauw wat een ervaring!

In de avond kwamen we bij een kamp aan waar we in kleine koepel tentjes konden slapen zonder matras of kussen alleen je slaap zak! Niet heel comfertabel maar voor twee nachten is het oke:)

We kregen al het eten inclusief maar moesten het wel zelf allemaal maken wat ook niet verkeerd is:)

In de avond was er natuurlijk groot feest op het eiland het was een top dagje!

19-06

Vanmorgen ook weer vroeg op moeten staan om alle mooie dingen van het eiland te bekijken. Zoals kleine schildpadden, dolfijnen en haaien! Je hebt op dit eiland dingo's dit zijn wilde honden je kan hoer niet dicht bij komen anders doen ze je evht wat en dat blijkt geen pretje te zijn! Wij hebben vandaag een aantal dingo's op het strand gezien!

Maar ook super gave uitzichten zo ontzettend mooi ik wist niet dat er zulke mooie plekken bestonden op deze wereld!

In de avond met ze alle langs het kampvuur gezeten wat erg gezellig was en heb met een meisje die erg geïnteresseerd was in mijn geloof mogen praten wauw het was een bijzondere avond!

20-06

Vandaag alweer de laatste dag op fraser island! De tijd gaat zo snel vandaag heerlijk wat over er eiland rond getoured en nog wat mooie plekken gezien! Daarna zijn we terug gegAn naar het hostel waar we verbleven:) en in de middag zijn ik en Sandra nog mee geweest met een wandel route waar we ergens konden zand boarden en van de mooie zonsondergang konden genieten helemaal gaaf!

In de avond gezellig bij Live muziek gezeten en gekletst met iedereen

Gelukkig doet iedereen dezelfde route in australie dus we gaan elkaar allemaal weer ontmoeten!

Morgen onderweg naar de with sundays maar dar hoeven we pas donderdag te zijn dus tijd zat om nog wat andere dingen tussen door te doen:)

21-06

Vandaag rond 10:00 aangereden naar town of 1770 dit is een leuke gezellig plaatsje! Rond 15:30 aangekomen en een camping gevonden waar we voor 6 dollar per nacht konden staan helemaal top dus! Verder niks bijzonders gedAn rond 19:00 gaan slapen want we waren best moe van fraser island!

22-06

Er werd al vroeg op onze deur geklopt vanmorgen, dit waren de mannen die om het geld kwamen vragen van d'r camping haha super grappig die lopen dus smorgens rond 7 uur langs alle tenten om de 6 dollar in ontvangst te nemen. Natuurlijk hadden wij geen cash geld bij ons dus moesten we om 7 uur in de. Ochtend naar de bank gaan om geld op te halen! Daarna zijn we een dagje naar het strand geweest waar Sandra en surfboard had gehuurd haha maar dit lukte haar niet echt dus na een half uur had ze dat ook wel weer gezien! We hebben heerlijk een dagje strand gehad met zon 25 graden en zijn ook nog een beetje bruin geworden!!

In de avond heb ik het haar van Sandra geverft super grappig want er was geen douche niks op de camping dus met haar haar onder een klein kraantje niet heel handig maar wel leuk!

En we bedachten ook maar eens onze camper schoon te maken want we lagen in een grote zandbak! Super dagje dus weer!!

23-06

Vanmorgen rond half 7 opgestaan want we moesten 800 km rijden naar airlie beach! Toen ik onze Tom Tom in de aansteker wilde stoppen in de auto trok ik perongeluk dat hele ding eruit waardoor we niet meer konden opladen en dus geen mobiels en geen Tom Tom zouden hebben. Gelukkig waren er een paar mannen op de camping die het op een originele manier gemaakt hadden! Haha gelukkig maar anders zouden we echt verdwalen want wij beide kunnen geen kaart lezen:(

Voor de rest vandaag dus 10 uur gereden aangekomen in airlie beach waren we zo moe maar we hoorde ook dat het leuk uitgaan was dus dat betekend jezelf bij elkaar rapen en op naar de feestjes!!

24-06

Vanmorgen rond 8 uur opgestaan om bij de briefing van half 9 te zijn voor de boot waar we drie dagen zullen verblijven!

We kregen te horen dat we om 11 uur hij de boot moesten zijn! Natuurlijk hadden we nog niks geregeld en moesten we opzoek nAr een supermarkt, een plaats waar we de camper konden parkeren en contact lenzen want ik was die even kwijt geraakt! De supermarkt zo gevonden mAr daar stonden we met onze brakke hoofden een uur in ofzo.. Niet heel handig als je haast heb!

Daarna terug naar de camper om een parkeerplaats te zoeken dut duurde een half uur met van alles aal formulieren in te vullen.. Toen bedachten we dat we natuurlijk ook spullen mee moesten nemen op de boot dus wij snel alles ingepakt,dit ging alleen erg lastig omdat onze camper een grote bende was en we alles kwijt waren, waaronder ook mijn lenzen en wat best bangelijk was omdat we ging. Snorkelen op de great barrière rif. Dus wij nog snel naar een opticien maar due verkopen geen dag lenzen alleen via een artse recept wat een onzin wij kunnen ze gewoon kopen in de Kruidvat! Maar goed ondertussen al 10:50 lenzen uiteindelijk gevonden zaten gewoon in me tas hahah

Wij opzoek naar de boot paar keer verkeerd gelopen uiteindelijk net op tijd op de boot!

Een hele grote boot waar we met 28 man op zaten hele gave slaap plaatsen in een soort kano ik zal kijken of ik foto's ervan op kan zetten

Gaaf kunnen snorkelen de dag en heerlijk eten gehad! Er was een goeie kok. Daar waren we natuurlijk wel blij mee want onze kook kunsten zijn niet op en top!

26-06

Vanmorgen werden we rond 7 uur gewekt ik stond op met een grote keek ontsteking alweer ik en net twee dagen klaar met de antibiotica maar blijkbaar heeft het niet aangeslagen want heb de hele dag niet echt iets aan snorkelen kunnen doen:( wel ben ik naar een eiland geweest met een super groot strand en zo mooi uitzicht! Helaas was het koud weer en de boot waar we opzaten daar komt veel water in dus waren allemaal klets nat en super koud!

In de avond weer heerlijk gegeten en naar ed gegaan want ik kan even geen feestje meer zien want mijn lichaam doet zo raar:(

27-06

Vanmorgen kwamen we rond 9 uur aan op arlie beach! Ik ben gelijk naar de apotheek gegaan en heb mijn antibiotica opgehaald! Verder heBen we heerlijk de hele dag niks gedaan een beetje rond gewandeld geslapen, we waren erg moe van de boot en ik had me slaap hard nodig! In de avond was mijn keel al 10 keer beter en voelde me weer goed! Toch maar niet uit geweest en vroeg naar bed gegaan! Morgen rijden we richting cairns waar ik mijn skydive ga doen met Nienke mij. Nicht die ook in aussie is dus super veel zin in om haar te ontmoeten!!

Okeeee ik zal de blog weer online zetten!! De foto's staan op me Facebook ik kan ze helaas niet op me blog krijgen!

Lieve groetjes:)

Reacties

Reacties

Wijnanda

Lang leve de vakantie Wat een verhalen
Jammer van die keelpijn Gelukkig gaat het
Nu beter En blijft het nu goed gaan Goede reis
Verder Een fijne tijd samen Groetjes from
Holland

Yvonne kok

Hoi Ananja, wat een leuke verhalen, ik herken jou er zo in, lekker chaotisch en spontaan. Geniet er nog effe van

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active